04 maj 2014

Veckans tomtesteg #8

Vecka 8 redan? Gah, veckorna går för fort och jag har typ idétorka alternativt allmän tidsbrist när det gäller förändringsidéer.
  • Första grillningen för säsongen - win, koma och epic mat på den!
  • Jag fick ett försenat påskägg av min mor - metall med Lasse Åberg-motiv. Dubbelt najs jämfört med limmade pappersägg!
  • Testade en ny mataffär - billig ekologisk potatis i lösvikt, massa bröd, grönsaker, frukt och förmodligen allting annat man kan tänka sig men vi var galet hungriga så det blev en kort tripp.
  • Ekologiskt ris säljs också i plastpåse. Jeez and wtf.
  • Linköping äger. Kompost, återvinningsrum... kan inte komma på en enda återvinningsbar vardagspryl som inte kan återvinnas inom tio meter från bostaden. Avundsjuk.
  • Letar efter en bra reservoarpenna som inte är plast eller kostar 6000+, samt väntar med spänning på den dag mina engångspennor tar slut.
  • Tog mig i kragen och rensade avlopp istället för att köpa en flaska gift. Känner mig sjukt duktig ;) 
  • ICAs ekologiska flädersaft i glasflaska är super! :) 
För övrigt har södra Tyskland tydligen misslyckats lite med sin glasåtervinning - det finns tre olika soptunnor för olika färger, men sedan häller de ihop det igen vid hämtning. Fail. Hoppas att det så småningom är någon som kommer underfund med att de kanske borde se över hela processen och inte bara ett steg i taget...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar