08 juni 2014

Veckans tomtesteg #13

Busy busy busy dizzy! C++-labbar, tentarättning, sen jobb i sex veckor till! Heldagsskola idag, bröllopsbevistelse nästa helg, midsommar helgen efter, life goes on och förhoppningsvis har jag lite tid över att spendera på matlagning, bakning och lite städning - hatar när det är rörigt och dammigt och funkar som bäst när allt är i ordning, vilket lär gå åt när 8-17 börjar ;)

  • Blodomloppet gick bättre än förväntat med tanke på att jag knappt sprungit sedan november förra året. Även najs mitt-i-veckan-paus! Och ens min första medalj (det är barnsligt kul) :)
  • Veggoveckan gick super på under 200 svenska riksdaler, mer om det imorrn!
  • Asså det har hänt så mycket här att jag inte hunnit tänka på så mycket annat, men jag har iaf letat najs recept och satt ihop en fet lista med ingredienser jag vill testa och lära mig laga! Varför nöja sig med 20 grönsaker när man kan ha 200 liksom?


I brist på lååång lista blir veckans tips istället Hundra procent bonde och Det goda livet på SVT. Ja tack till möjligheten att välja att leva på det jorden ger om man vill det. Mat och att dela den med de man tycker om är livet, faktiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar