10 augusti 2014

Veckans tomtesteg #17

En bit i taget verkar fungera när det gäller sånt där man inte gärna vill göra sig av med, i mitt fall mest böcker. När samlingen krymper så skiftas prioriteringarna successivt tills det plötsligt blir glasklart att en bok jag "aldrig" skulle släppa för en månad sedan trots allt inte kommer att läsas igen. 
  • På postfronten har jag äntligen fått ändan ut vagnen och avbeställt Höökskatalogen. Next up att ta reda på hur jag gör mig av med IKEA-katalogen utan att gå ur IKEA Family.
  • Hittade salladsdressing utan tillsatser och billig ekologisk avokado på ICA :)
  • Böcker är himla fina utan omslag - mina omslagslösa böcker ser fortfarande nya ut (undantaget kurslitteratur) så varför gömma dem? Dessutom - om jag har läst någon 28 gånger får den gärna se ut som det :)
Egentligen hade jag tänkt att lista alla grejer som är på väg härifrån, men det hade blivit en extrem textvägg. Om man räknar alla saker en och en så blev resultatet

Vecka 32
In: 0
Ut: 655
Netto: -655

Om man istället grupperar på typ av sak så blev det 123, men det känns lite i underkant. En sak är alltid en sak, oavsett storlek, typ eller om den har många kompisar!

Alla sådana där utmaningar som "en sak varje dag i ett år" och liknande kan slänga sig i väggen, i alla fall såhär i början :) Förutom sakerna jag aldrig vill se igen har jag även gjort stora framsteg när det gäller att tillverka nya saker av sådant jag redan har den här sommaren. Jag har också lärt mig att jag aldrig borde köpa hobbygrejer utan att ha minst ett projekt i åtanke :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar