21 december 2014

Veckans tomtesteg #36

Bara sådär så lyckades jag gå plus minus noll under julveckan utan att ens försöka. Bytt är bytt och kommer (kanske) aldrig igen, liksom. Det snöade på julafton! Det är huvudsaken... att det under någon timme eller två blev vinter på riktigt. Det får gärna bli minus 10 igen, det är najs! :)
  • Jag har ätit mer kött under julledigheten än jag fick i mig under hela hösten tror jag... sådär. Första julen där jag reflekterar över att mina julbordsfavoriter nästan uteslutande är just köttiga. Dags att införa lite nya jultraditioner nästa år tror jag! :)
  • För övrigt blev jag med ett par välbehövda klädesplagg, två nystan strumpgarn och några sticktillbehör. Dessutom hjälpte jag till att rensa lite i mammas köksskåp genom att stjäla två Fidoburkar som bara stod och samlade damm.
  • Mormors husmorslexikon i 6 band fick följa med hem och ska snart studeras lite mer ingående.
  • Fick även 10 smala flockade galgar som bara tar upp en tredjedel av utrymmet den vanliga mixen av affärsgalgar från nu och då tar. Helt plötsligt är det inte fullt i garderoben längre, och de är snälla mot kläderna (till skillnad från de ännu smalare trådgalgarna). Det är en sån där enhetlig organisatorisk grej som gör mig rent löjligt nöjd... fast de är av plast. Kompromiss eller fusk?   
Är det nu jag ska sätta fart och hitta ytterligare 79 onödiga prylar så året slutar på -3000? Det kan vara värt ett försök. Nästa bloggutmaning för att ge folk något att bita i kanske - 3000 prylar på 365 dagar? 10 prylar i veckan kan slänga sig i väggen ;)

Vecka 51
In: 30
Ut: 30
Netto: 0
[2014: -2921]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar