01 februari 2015

Veckans tomtesteg #42

De har börjat stambytet på allvar nu, hela huset skakar 8.00-16.00, så minsta lilla timme schemat förskjuts leder till rätt så fet sömnbrist med allt vad det innebär. Men jag ska inte klaga, det är ju bara att tacka och ta emot för att det inte finns en chans att försova sig ;)
  • Rensat och flyttat om i datorn, gömt allt som gömmas kan för att få en så ren arbetsyta som möjligt. Jag älskar genvägar lite för mycket - när jag går in på samma blogg flera gånger per dag har det liksom gått över styr ;)
  • Testade min låga BILLY bokhylla som stående arbetsplats. Inte perfekt, men det närmaste jag kan komma just nu. Förhoppningsvis kan det hjälpa mig att fokusera på det jag ska göra! Om inget annat så i alla fall eliminera dagarna när jag blir sittandes tolv timmar i sträck med endast korta pauser för att hämta mat.
  • Veckans läsning har mest bestått av RowdyKittens, samt Focus: a simplicity manifesto in the Age of Distraction av Leo Babauta. Jag försöker att alltid ha en bok eller sträckläsningsblogg igång, men det är svårt ibland.
  • Tittade på Sweatshop efter tips på Ekoenkelt. Inte speciellt djupt men ändå sevärt.
  • Jämförde förra årets matkostnader med förrförra. Heeeelt sinnes om man fortfarande får uttrycka sig så när man är nästan 25 ;) Vem vill inte halvera den kostnaden och samtidigt äta bättre, liksom?
  • Håruppdatering efter mer än 5 månader - endast tre produkter kvar och nu kan jag nog inte tumma på något mer. Mycket lyckat experiment!
Förra årets Filofaxkalender, ett par mjukisbyxor, en penna, diverse papper, en slutkörd nagelfil och sista parfymen ut, ingenting in den här veckan (:

Vecka 5
In: 0
Ut: 11
Netto: -11
2015: -124

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar