05 april 2015

Veckans tomtesteg #51

Ny vecka och inga större tag i något speciellt förutom tentaplugg, matlagning, läsning och lite allmänt andas-håll-dig-lugn-det-här-går-bra. Tänk den dag man kan se tillbaka på de stunderna och skratta lite åt sig själv när man var ung och dum och stressade upp sig för bagateller till ingen nytta alls :)
  • Istället för att låna hem en hel hög spännande böcker från bibblan har jag börjat snegla på jlcollinsnh, Go Curry Cracker!, Rika Tillsammans, zen habits och madFIentist. Japp, ni gissade rätt - ekonomiskt oberoende och livsdrömmar är vad det har handlat om igen :) 
  • Noterar med minskande fascination men intakt lättnad att jag inte har köpt något utöver mat och resor på åtta veckor (inte ens tandkräm och toapapper, för det har jag fortfarande i överflöd). Det kliar i fingrarna att starta någon form av utmaning igen, se hur länge jag kan "klara" mig!
  • Relaterat till ovanstående punkt ser 2015 års inkorg ut som följer:
    • Årskalender till Filofax
    • Hårtvål
    • 6x gummipackning till konservburkar (70% rabatt)
    • 15x smala flockade galgar
  • Våren är här, och med den noterar jag en viss längtan efter nya kläder, men den här gången gick det över snabbt och botades med en snabb nätkik på Indiska, Ecosphere och Monkee Genes. Ett par nya jeans skulle inte sitta helt fel, men det får lov att vänta. Det underbara vädret och den extra energin som ljuset ger består! :)
En liten bok ut den här veckan, som sagt lugnt på alla fronter förutom tentaplugg och framtidsplaner.

Vecka 14
In: 0
Ut: 1
Netto: -1
2015: -2658

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar