14 november 2015

Why people believe they can't draw


Så sitter jag här och småfnissar och himlar med ögonen åt mig själv. Igen. Fler läsare och massor av mera aktivitet här på bloggen (wiiee!) och vad händer? Jo, jag får för mig att jag vill designa om bloggen. Igen. I swear, jag har till och med fått för mig att jag vill lära mig att bygga min egen... from scratch. Inte bara det att jag rent professionellt vill bli en bättre frontendutvecklare, utan allt. Ingen absurd idé bara för att testa, men absurd på hobbynivå. Min hobby är ju att skriva, inte att programmera. Jag har sneglat längtansfullt (och avundsjukt) på alla vackra bloggar folk har i flera år... alla fina bilder, kloka texter, professionella funktioner och affärsmässiga upplägg. Så sitter jag en hel natt och leker med Wordpress och tanken på domänköp... eller får för mig att bygga från grunden upp.

Men fatta vilken press. Om jag skulle skaffa eller skapa något stilrent där bilderna är i centrum så skulle jag ju bli tvungen att ta bättre bilder... jag som mest publicerar textväggar, typ stream of consciousness och ibland helt utan röd tråd för någon annan än mig själv. Men en ny bakgrund brukar liva upp saker och ting... en vacker dag kanske jag till och med kan övertyga mig själv om att äntligen rita den där headern jag alltid har velat ha.

Nä, Blogger duger gott till mig, med alla dess brister och finurligheter. It's not a bug - it's a feature! Haha, omgiven av nördar igen, det här kan aldrig sluta väl... ;)

2 kommentarer: