02 december 2015

Nu vänder det! Novembers utgifter

Det här inlägget har jag gått och fnulat på i över ett halvår nu... ögonblicket då ekonomin vänder och jag verkligen kan börja applicera det jag lärt mig. I början av året lyckades jag komma upp i en sparandegrad på 70% på enbart CSN, men sen... det har jag nog tjatat nog om vid det här laget ;) I augusti började jag betala av på studielånen, och nu landade precis första rejäla lönen på kontot. En del av mig oroar sig fortfarande över att jag ska slänga iväg alla lärdomar och vanor och börja shoppa igen, medan en annan del tycker att blotta tanken är absurd.

Jag älskar att detaljgranska andra bloggares månadsutgifter, men själv har jag svårt att tänka mig att någon skulle tycka om att rota i mina (logiskt..?). Men! Accountability (bra svenskt ord..?) är som vi vet högst effektivt, så nu gör jag ett undantag. I värsta fall får det mig att tänka ett varv extra innan inköp :)

November 2015


Är det här spännande att läsa och borde bli något sorts stående inslag här på bloggen? Jag har inget emot det då jag tror att det skulle hjälpa mig något enormt när det gäller att bevisa för mig själv att jag kan spara större summor även med större inkomst. Förhoppningvis kan jag även hitta fler saker att förändra till det bättre!

Undrar du vad jag äter för att hålla nere matkostnaderna, saknar du några självklara utgifter i sammansällningen ovan, har jag räknat helt galet, eller skulle du hellre läsa om något annat här? Shoot! :) 


Uppdatering: Jag borde kanske tala om att jag räknar sparandegrad exklusive pension.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar